En vanaf nu relaxen... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bernadette&Hans Braber - WaarBenJij.nu En vanaf nu relaxen... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bernadette&Hans Braber - WaarBenJij.nu

En vanaf nu relaxen...

Door: Hans & Ber

Blijf op de hoogte en volg Bernadette&Hans

22 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal!

Vlak voordat we weggingen woensdag hebben we de teksten nog even op internet geupdate. Echter de site was toen in ‘groot onderhoud’. Uiteraard is de tekst wel geupload, mocht je dus het laatste verslag, dat eindigde in Mount Cook, niet gelezen hebben of niet tegen gekomen zijn, is deze wel hier in de losse verslagen zichtbaar. Hier dus nog even een laatste update vanuit dit land.

Woensdag 21 oktober

Wat? Van Mount Cook door naar Christchurch

We stonden op en zagen dat het weer ons gisteren echt extreem goed gezind geweest was. Het was redelijk bewolkt, maar met af en toe gelukkig toch nog wat zon. Toen we de gordijnen openschoven was het directe uitzicht op de bergen er slechts iets minder fenomenaal door. We pakten in, maakten ons ontbijt klaar en pakten de auto vol met onze spullen. We waren er klaar voor om een expeditie op de Tasman gletsjer te doen (3uur met een bootje over ijswater op een gletjsermeer en langs en over de gletsjers leek ons wel leuk!)! Keurig om kwart voor 10 stonden we klaar, echter om 5 over tien kwamen 2 boze mensen het hotel uit en vroegen of wij ook geboekt hadden voor deze trip. Na dit beaamd te hebben bleek dat de trip geannuleerd was wegens de weersomstandigheden. Het waaide wel wat, maar verder zagen we toch echt niet waarom dit dan geannuleerd moest worden. We konden de trip niet meer verzetten en vroegen ons geld terug. We stapten de auto in om de Tasman gletsjer (de grootste van NZ met lengte van 29km.) dan maar zelf te gaan bekijken. Een wandeling die kant op bracht ons tot aan het gletsjermeer en de 3 kleinere meertjes daarvoor. Het waaide inderdaad wel aardig. Er dreven flinke hompen ijs in het meer en we hadden goed zicht op de gletsjer zelf. We besloten dan maar ook ons geplande ‘spa & relax’ moment zo’n 100km verderop maar uit te stellen en deze tijd te gaan gebruiken om te gaan rijden richting Christchurch (ons eindstation in NZ). Na nog even omgekeken te hebben naar de super mooie bergen alhier gleden we af richting het oosten. Na 100km zijn we Mount John opgereden, waar een observatorium voor sterrenwacht gestationeerd is. Dit gebied (Mount John bij Lake Tekapo) was omgedoopt tot ‘helderste lucht ‘in de gehele regio. Met zeer harde wind hebben we onze lunch met een geweldig uitzicht opgegeten en reden daarna bergafwaarts richting Christchurch. Het landschap veranderde iets, waar de bergen minder werden en de schapen zich nog meer te leken te vermenigvuldigen. Het werd van een soort van woestijn/vulkaanlandschap weer een bosrijke en landelijke omgeving. Uiteraard met hier en daar nog op de snelweg 1-baans bruggen en bochten waar max. 25km per uur geldt en achterin nog enkele witte bergtoppen. Na een paar korte momenten nog de auto uitgestapt te zijn en een toeristische omweg genomen te hebben kwamen we reeds zeer ruim voor 5uur aan. We konden inchecken in het motel, dat we de volgende dag ook zouden hebben. We kregen de sleutel en werkelijk de eerste echte designkamer werd ons zichtbaar. Met een perfecte afwerking overal, een TV 2x zo groot als die van ons, een privé-wasmachine,-droger en spa bubbelbad. Heerlijk! Het moment van niets meer hoeven en erg lange ritten was voorbij, we konden nu gaan relaxen. Die avond gingen we de stad in, die oogde gelijk al gezellig, knus en vol historie. We aten in een buffetrestaurant, waar we zoveel aten dat we bijna rollend naar buiten toegingen. Eenmaal in ons tweedaagse thuis weer aangekomen doken we ons bubbelbad in en daarna ons bed in. De wekker bleef uit voor de volgende dag.

Donderdag 22 oktober

Wat? Hele dag in Christchurch

Heerlijk uitgeslapen ging een laatste wasje nog de wasmachine in, terwijl we een super uitgebreid ontbijt op bed aan het eten waren. De fijne kamer was eigenlijk al snel een plek voor was, open tassen, boekjes etc. Wat gingen we vandaag doen? Het was bewolkt en het regende af en toe een beetje. En om eerlijk te zijn waren we al een beetje moe geworden van steeds weer te moeten verhuizen, uren in de auto te moeten zitten en iedere toeristische trekpleister, ook alle nummertjes uit boeken die kerken, torens, bruggetjes, uitzichten, etc. aanduidden, aan te doen. We besloten toch maar nog 1 route rondom Christchurch te rijden, die duurde zo’n 2-3uur. We kwamen bij de kust bij een grote rots waar we onderdoor konden lopen (tijdens eb) en overheen, en de huizen zagen er mooi uit hier. Dit was duidelijk een goed deel van de stad. We reden omhoog langs een uitkijkroute van 30km langs bergtoppen, en later kleine dorpjes. Daarna reden we de stad in, zette de auto in de parkeergarage en gingen de stad door. We kochten een kaartje voor een oude schattige tram die nog rondreed door de stad langs alle toeristische punten met uitleg. Na een rondje besloten we de route zelf maar te gaan lopen en alles te ontdekken en vast te leggen. Vooral de botanische tuin en alle oude gebouwen vonden onze interesse. We gingen nog even shoppen en alvast wat eten. We gingen terug naar onze kamer om al in te gaan pakken. De reis hier in Nieuw Zeeland zit er bijna op.

De tassen zijn bijna ingepakt, we relaxen hier nog even, morgenochtend lekker rustig opstaan en in de middag vliegen we richting Auckland, om van daaruit door te vliegen naar Tahiti. We hebben er 3 vluchten op zitten (2 lijnvluchten en 1 vlucht boven de bergen rondom Mount Cook) nu en nog 5 te gaan, zo’n 5000km gereden aan linkerkant van de weg, honderden lookouts verder, zo’n 2000filmfragmenten en zeker 3000foto’s verder. Het zeer actieve rondzwervende deel van onze reis zit er eigenlijk op. Nu wordt het genieten na nog enkele uren vliegen. We zijn klaar voor het bountystrand! (ook daar zullen we uiteraard dingen gaan doen nog). Hopelijk kunnen we jullie daar ook nog op de hoogte houden van hoe en wat. Voor nu: tot snel!

Liefs, Ber en Hans

• 22 Oktober 2009 - 22:20

Leen:

Geweldig, dat jullie de tijd hebben of nemen om zoveel te genieten van wat je reis te bieden heeft. Kenelijk hebben jullie je goed voorbereid. Gelukkig zijn jullie ook nog steeds gezond en in goede conditie. Zo langzaam aan begin ik jullie te missen.
    Veel liefs!

• 23 Oktober 2009 - 10:15

Hallo ex-Maori's, vanaf nu- voor 5/6 dagen- Volk van Gauguin,
    Welkom in Papeete. Ik reisde weer met jullie mee,de lokale tijd/time zone in de gaten houdend...
    De showers worden nu minder op het FAAA airport. Na regen komt...
    Anders wat zijn de foto's schitterend en het reisverhaal weer boeiend,zeer interessant!
    Pas op je zelf en op elkaar! Veel plezier!!
    Liefs en sok puszi, Mama/Ildi

• 23 Oktober 2009 - 10:22

Ildi:

Ik wacht op jullie al bij de Arrivals in Papeete op het FAAA om AM 1.09, tot zo!!
    Kusjes, mamildi

• 23 Oktober 2009 - 10:36

Ildi:

Het is al weer "Partly cloudy"!!Gelukkig!!!

• 23 Oktober 2009 - 20:21

Jannerieke:

Hoi lieve Ber en Hans,
    Wat hebben jullie ontzettend veel gezien en gedaan. Erg leuk om dat op een (flinke) afstand, op zo'n manier mee te beleven. Wat zullen jullie moe zijn en er ook ontzettend aan toe zijn om lekker bij te komen op een prachtig bountystrand! (beetje jaloers ben ik nu wel) Geniet er nog even van en van elkaar natuurlijk!! En Ber... ik kan niet wachten om dit allemaal nog een keer uit jouw mond te horen. Tot gauw! Liefs, Jannerieke

• 25 Oktober 2009 - 18:10

Jannerieke:

Jullie komen straks natuurlijk ook nog in LA.
    Ongetwijfeld gaan jullie dan natuurlijk ook naar de Universal Studios. Doe me een lol, en maak een ritje in de Simpsons ride. Wij vonden het geweldig. Hebben we straks een gezamelijke ervaring die we kunnen uitwisselen ;-) Veel plezier nog!!!!!!!!
    Jannerieke

• 27 Oktober 2009 - 17:10

Lev:

Ber en Hans,

wat hebben jullie een geluk om zo'n mooie huwelijksreis te mogen maken. Super om alle verhalen te lezen, ben benieuwd naar nog meer foto's. Als ik dit allemaal lees wil ik ook wel weer vertrekken!!! hahah maar goed mijn tijd komt nog ;)

Geniet nog van de laatste daagje...

Kus Lev & Dirk